Tävling i södertälje

Har verkligen inte hunnit uppdatera på ett tag då jag bland annat haft stalltjänst och många sysslor i skolan parallelt med hästarna på Runsten.

Men nu är det tävling i helgen. Södertälje står på tur och idag hoppade jag en unghästklass 120 med Mandrake som gjorde en strålande insats men med tyvärr 4 fel. En ganska svår bana med mycket duktiga ryttare som Malin Baryard och Helena lundbäck. Det är väldigt lärorikt att få rida bland deras miljö och på sitt egna vis ta del av deras stora kunskaper och knep på framridning/framhoppning.

Glöm inte att ofta titta på andra och analysera deras beslut. En väldigt bra metod för en själv att sedan kunna utvecklas.

Efter helgens tävling tror jag att det blir avrundning med tävlingssäsongen med en klassisk "pay and jump" hemma på runsten. Hästarna får gå ett par lägre klasser för självförtroendet och sedan ta det lite lungt. Sedan blir det mycket vinter träning och styrketräning. Planerar att åka ganska snabbt till skåne och tävla efter vintern för att komma igång med utomhussäsongen så snabbt som möjligt.

Nä nu ska jag tagga om till imorgon och nästa häst Willomaar står på tur.

Hej på er!


Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar bloggen!:)

2012-02-17 @ 19:02:13
URL: http:// anjiovarjedag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0