Märsta ridklubb levererar

Ja idag har man varit i Märsta som så många gånger förr. Det är en väldigt populär tävling som drar till sig stora startfält. Tror det startade runt 400 starter idag under den regionala dagen. Igår på den lokala vet jag ej. Men en sak är klar. Deras tävlingar växer och jag väntar bara på när dem börjar med meeting. Ända sedan de byggde sin stora tävlingsbana med sand har den blivit riktigt populär. Älskar att hoppa på stora fina sandbanor. Känns så skönt att slippa tänka på gräsbroddar och hårt gräs. Men en riktigt fin gräsbana är svårt att slå.

Till dagen startade jag bara Wille i en 120 tidshoppning. Hade ganska bra tempo och fick ett ner. En bra runda av hästen. Felet tar jag på mig och nästa tävling är i Karlstad om 2 veckor. Är ett stort meeting och första inomhustävlingen efter sommarn. tar med mig båda hästarna dit i 3 dagar.


Kommentarer
Postat av: Emmie

Märsta brukar ha as hårt underlag på nya banan, vet inte hur det var nu om dom kanske gjort något åt det efter alla klagomål när dom hade Eliten där.. Hoppas det iaf men vet flera som aldrig kommer åka dit igen om dom inte lägger i fibrer eller så..

2011-09-08 @ 07:27:44
URL: http://livingtheedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0